Методична робота




СЦЕНАРІЙ ПРОВЕДЕННЯ ПЕРШОГО УРОКУ «УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА!»
У ФОРМІ КВЕСТУ ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Мета: поглиблювати знання учнів про історію, культуру, звичаї, традиції, географію, адміністративний устрій України; формувати вміння працювати у групі, розвивати критичне мислення; виховувати патріотичні почуття до рідного краю.
Обладнання: Державний прапор України, Державний герб України, зображення гілки каштану, портрет Т.Г. Шевченка, карта України, конверти й аркуші із завданнями.
Перед початком квесту відбувається жеребкування. Отримавши картки синього та жовтого кольорів, діти поділяються на дві команди.
Учитель: Діти! Які асоціації з жовтим кольором виникають у вашій уяві? Які з блакитним? А якщо поєднати ці кольори? Які асоціації виникають тепер? Звичайно, це прапор нашої держави – України. Сьогодні я пропоную вам здійснити казково-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?
Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. А подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною. Якою саме – ви зараз скажете, відгадавши загадку-акровірш : У нашій господі Калинонька росте, Рясним та білим цвітом весною зацвіте. А гарная вербиця над річкою стоїть. Її осіннє листя летить, летить, летить… Назвати цю країну ви мусите скоріш, А в цьому допоможе чудовий акровірш! (Україна) Молодці! Дійсно, сьогодні ми мандруватимемо рідною Україною!
Команда синіх – готова? Команда жовтих – готова? Наш безмежний любий край! Жовте поле, синє небо! Україно! Зустрічай! Ми вже їдемо до тебе! Команди, швидко всі шикуйтеся! На Україну помилуйтеся: Погляньте на міста й річки - На карті як блакитні стрічки! Крутії гори, ліси та села, Мов пісня, щира та весела! Тож я наказую, хлоп’ята, Наш прапор міцно вам тримати, Щоб завжди ми були щасливі Та Україну всі любили! Відкрийте ж, діти, цей чудовий світ вкраїнських назв… На вас моя надія. Тож ви завдання перше прочитайте І разом в квест , у подорож рушайте!
Завдання І Учитель: Для мандрівника важливо вміти користуватися картою. Ви маєте відшукати на карті України міста й річки, назви яких зазначено в завданнях, які кожна команда знайде у своєму конверті. Для команди синіх слід указати назви міст (Дніпропетровськ, Донецьк та інші), для команди жовтих – назви річок ( Дніпро, Донець, Дністер та інші). Вже так давно міста ці й ріки старовинні відомі в нашій Україні. А ще є Дубно і Долина… Держава наша Україна Така чудова й розмаїта! Міста розквітли в ній, мов квіти. Учитель: Я бачу, що ви уважні, дружні, вмієте користуватися картою! Та маю тепер перевірити вашу кмітливість. Чи ж готові ви до самостійної мандрівки?
Завдання ІІ Указати назву міста, що описується у вірші. Для команди синіх: Славне місто у Карпатах – мусим, діти, добре знати: в межиріччі Бистриць двох – славних і швидких річок, що зливаються в одну… Місто це у давнину звалось просто Станіслав. Тут поет Франко бував. Його йменням й зветься місто – гарне, світле, добре, чисте. (Івано-Франківськ) Для команди жовтих: Де колоситься жито - там буде мир, Там сонце сяє на весь обшир. Це славне місто! Княже ім’я хлібом і миром під сонцем сія. Чи ж зрозуміли ви, про що ми? Жито і мир – це місто...! (Житомир)
Завдання ІІІ Учитель: Тепер кожна команда шукатиме свою підказку. Шлях до неї вам підкажуть цифри. Підказки: Для команди синіх: скласти цифри числа, коли вся Україна святкує День незалежності (24.08.1991=2+4+8+1+9+9+1=34=3+4=7) Для команди жовтих: скласти цифри числа, коли вся Україна святкує День Конституції (28.06.1998=2+8+6+1+9+9+6=41=4+1=5) Під навчальними кабінетами № 5 та № 7 учні знаходять конверт із новим завданням: скласти з окремих записаних на картках слів перші чотири рядки вірша «Реве та стогне Дніпр широкий». Реве та стогне Дніпр широкий, Сердитий вітер завива, Додолу верби гне високі, Горами хвилю підійма. Наступне завдання команди отримують під портретом автора складених рядків (Т.Г. Шевченка):
Завдання ІV Біля портрета Т.Г. Шевченка на команди чекає вчитель із новими завданнями. Учитель: Швидко ви дісталися до нового етапу квесту, молодці! А чий вірш допоміг вам у подорожі? А як ми називаємо Тараса Шевченка? Правильно, Кобзарем. Підкажіть-но мені, хто такі кобзарі? Наше наступне змагання пов’язане зі знанням українських народних пісень. Зветься це завдання «Хто кого переспіває». Команди змагаються, хто знає більше українських народних пісень. Учитель: Україна багата талантами, милозвучними піснями, творами мистецтва та науковими виноходами. Багатою є наша природа з її мальовничими краєвидами, щедрими ланами, тінистими лісами. Чи знаєте ви, що можуть збирати в лісі сучасні українці? Молодці! Я пропоную трохи перепочити . Ми в дорозі натомились, Їсти дуже захотілось. Подолаєм перевал Та присядем на привал. Їстівні гриби збирати будемо пішки вирушати.
Завдання V Яка з команд назве більше їстівних грибів. Учитель: Ой, які смачні гриби в наших українських лісах! Перепочили, а тепер час рушати далі. Увага: наступне завдання!
Завдання VІ Команда синіх має знайти у класній кімнаті «рослинний» символ міста Києва (гілочка каштану). Команда жовтих так само в класній кімнаті має знайти зображення покровителя міста Києва (зображення Аріхстратига Михаїла). Учитель: Я бачу, що всі ви швидкі та кмітливі. Столиця української держави – о місто Київ! Наша гордість, слава! Весняний Київ у каштанів цвіті – Найкрасивіше місто в цілім світі! А чи знаєте ви легенду про заснування нашої столиці? Тримайте аркуші паперу! Завдання VІІ На аркуші паперу кожна з команд має записати легенду про заснування Києва. Учитель: … Були брати: Кий, Щек, Хорив й сестра їх Либідь… Скільки див і скільки літ з тих пір минуло, як місто славу нам здобуло. Як на честь Кия край Дніпра Краєчком княжого пера був та й написаний наказ про заснування міста… Час усю історію вам знати й легенду друзям розказати. Так чудова дитяча письменниця Надія Дичка нагадала нам головних героїв легенди. Можливо, ви знаєте більше? Прослухаймо ваші роботи! Молодці! Ви багато знаєте про минуле нашої столиці. Але ж є в Україні й інші чудові міста зі славетним минулим.
Завдання VІІ Учитель: Зараз кожна команда отримає аркуш із віршованими рядками, де пропущено назви міст України, які потрібно відновити. Ліси й поля. І гори, і рівнини. Струмки й річки, що мчать в одну ріку, – це все краса моєї України, котра одна у всіх нас на віку. До ________ із __________ лине співуча мова, пісня голосна. (Умані, Ужгорода) Яка ж бо ти прекрасна, Україно! Яка ж бо ти на світі чарівна! Місто ________ (усім знати годиться) (Харків) то колишня Вкраїни столиця. А ____________ – столиця Поділля. (Хмельницький) Україна ж – одна неподільна. _________ та Черкаси, ___________ – (будь-який обласний центр, Чернівці) усім відомі назви міст оці? То українські центри областей. Вони чекають радо на гостей. Учитель: Підрахуймо ж кількість балів, які отримала кожна команда протягом нашого квесту! Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, завжди підтримують одне одного! 

Немає коментарів:

Дописати коментар